יום רביעי, 19 במאי 2010

Treme


Treme היא סדרה של HBO שעיקרה ניו אורלינס אחרי קטרינה.
יותר נכון - תושבי ניו אורלינס.
Treme הוא שם של שכונה ותיקה של ניו אורלינס, שהיתה השכונה העיקרית של הכושים ביו אורלינס, ונחשבת עד היום למרכז חשוב לאפריקנים-אמריקנים, לקריאולים ולתרבות הג'אז. זוהי ממש לא שכונה יוקרתית, ויש בה לא מעט בעיית פשע.

הסדרה עוקבת אחר כמה מתושבי ניו-אורלינס שמנסים לחזור לשגרת חיים כלשהיא, רובם צריכים להתמודד לא רק עם קשיים כגון מציאת קרובים וחברים אבודים, בעיות דיור ופרנסה, חוסר מזומנים, פשע וכו' אלא גם ובעיקר מול בירוקרטיה, סחבת ואטימות של מערכות החוק, המשפט, חברות הביטוח והממשל - מחוץ ובתוך ניו-אורלינס. כיאה לכינוי של ניו-אורלינס the Big Easy - הסדרה מתנהלת באטיות אבל ממש לא על מי מנוחות. נדמה שהגיבורים חגים במעגל סביב עצמם, ואחד סביב השני, מתקדמים שני צעדים והולכים צעד אחד אחורה. אבל יש כמה דברים שהופכים את הצפייה בסדר לכדאית: השחקנים (חלקם מוכרים מסדרות טובות אחרות) בעיקר ג'ון גודמן מעולים, הכתיבה טובה, והעלילה - גם אם היא איטית היא מותחת ובעיקר אנושית.

כמו כן - כיאה לעיר עצמה - הסדרה פונה לכל החושים - המוסיקה (בעיקר הג'אז) חשובה מאוד לחלק מהדמויות המופיעות בסדרה, ומקבלת עקב כך מקום עיקרי, כמו דמות בפני עצמה, שיש לה נוכחות, קול, דעה וזכות קיום. השתייה והאוכל (וגם הסמים) גם הם מהווים "מנה עיקרית" בעיר ובסדרה - עד שממש אפשר להריח ולטעום את המעדנים המוצגים על המסך. הצבעוניות של התחפושות והמצעדים תורמים גם הם לססגוניות של הסדרה.

אהבתי גם את הפתיח של הסדרה, שהנושא החוזר בו הוא מים, או יותר נכון - מה שנשאר אחרי המים - כתמי הרטיבות והטחב שמן הסתם שולטים בהרבה מקומות בניו אורלינס של היום...








0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פרטים עלי ועל הבלוג

התחלתי עם הבלוג כשרציתי לתעד רגשות ומחשבות בהריון. מהר מאוד בצורה טבעית נוספו שאר תחומי העניין שלי. חוץ מזה אני בת 42, חיה עם בעל, ילדה ו-3 חתולים במושב בשפלה. חובבת טלויזיה (רק סדרות טובות), פנטסיה ומד"ב, אוכל ועוד.

קוראים

מוסיקה I טלויזיה I ספרים I הורות I תובנות