יום שבת, 17 באפריל 2010

מאוד בטיחותי

סלקל
1. לפי ב"בטרם" (ומעוד מקורות) המקום הכי בטוח לשים את הסלקל זה בכסא האחורי של האוטו, במושב האמצעי, וכמובן הפוך לכיוון הנסיעה. המלצה זו היא לא רק בגלל שקיות האוויר שנמצאות במושבים הקדמיים (שלפעמים אפשר לנטרל בקלות), אלא כי זה המקום שהכי פחות נפגע מתאונות. בפרק בסדרה שראיתי לא מזמן הייתה אם שנסעה לבד עם עוללה במכונית, והקפידו להראות שהיא קשרה אותו בדיוק במקום המומלץ, אבל מה? בסדרות אמריקאיות התינוק הוא מלאך קטן שרק יושב בכסא ומביט בעניין בעיניים תכולות בנוף החולף ולא צורח תוך כדי נסיעה...
אבל בחיים האמיתים, מה לעשות, זה לא עובד ככה, ויש לצפות שלפחות חלק מהזמן התינוק יצרח במלוא הגרון. ובמקרה כזה, אם אתה נוסע לבד עם תינוק צורח, בין אם סתם נפל המוצץ, ובין אם משהו באמת מציק לתינוק, קשה להאמין שלא תנסה לתקשר איתו, או לפחות לנסות לראות מה המצב, תוך כדי נסיעה. להזכירכם זה אומר להסתובב אחורה בזמן נהיגה, ובגלל שהסלקל הפוך אם תצליחו לראות את קצה האצבע של התינוק זה יהיה הישג. מה שכן אתם עלולים להשיג זו תאונה - כמה בטוח זה יכול להיות? לקחתם גם את זה בחשבון כשהמלצתם על מקום בטוח ברכב?
2. ישנם לפחות שלושה תקנים של סלקל - האמריקאי, האירופאי והישראלי. למרות שרוב התאונות הן חזיתיות התקן האמריקאי בודק את הסלקלים בתאונות צידיות בלבד ובמהירות נמוכה יחסית. הרבה סלקלים שנמצאו "בטוחים" בסטאנדרט זה לא עומדים בתקן האירופאי שבודק את הסלקלים בתאונות חזיתיות ובמהירות קצת גבוהה יותר. רוב הסלקלים שנמכרים בארץ הם כמובן עם תקן אמריקאי וישראלי (לא יודעת מה בודק התקן הישראלי, אולי אחוזי חומוס...), ומכיון שלא נח לשים את הסלקל מאחורה (ראה למעלה)- הרבה מהצרכנים הישראלים שמים את הסלקל הפוך אמנם, אבל במושב הקידמי, שם הסלקל חשוף יותר לתאונות חזיתיות, מפניהן, כאמור, הוא לא ממש מוגן.


שידות החתלה
1. עצבן אותי לגלות שיש כמה חברות ידועות שמוכרות רהיטים לתינוקות, שיש להם אכן תקן בטיחות לשידות - אבל "תקן לשידות אחסון" בלבד, ולא לשידות החתלה. זה לא מונע מהם כמובן למכור שידות החתלה - פשוט אין להם תקן לזה. אבל זה לא מה שמעצבן אותי. מה שמעצבן אותי זה שהם בכוונה לא טורחים ליידע את הקונים בצורה ברורה לגבי איזה תקן יש לשידות, ורוב האנשים שקונים, מודעים לזה שלחנויות אלו יש תקן, אבל אין להם מושג שהתקן לא "תופס" לגבי שידת החתלה.
אין לי מושג מה ההבדל בתקן בין "שידת החתלה" ו"שידת אחסנה" בלבד, אבן מן הסתם יש הבדל והוא קיים מסיבה מסוימת.
2. אנחנו קנינו לא מזמן, ביד שנייה, שידה מדהימה ורחבה של מישכל, שלמיטב ידיעתי דווקא יש להם תקן גם לשידות התחלה, אבל לאחר הקנייה נתקלתי בבעיה מסוימת. למגירות הגדולות של השידה יש מעצור, שמונע מהמגירות להסגר על אצבעותיהן הרכות של העוללים - שזה כשלעצמו דבר מעולה. אבל - זה גם מאוד מקשה על פתיחת המגירות. מחשבה מעמיקה הותירה לי
שתי אופציות לכשאנסה לחתל את התוספת החדשה של המשפחה על השידה: האחת להשאיר את המגירות טיפה פתוחות ולא לסגור עד הסוף, אבל זה מכוער. השנייה - כמו שעולה בשיחה עם אמהות אחרות - להכין את כל הדברים על השידה מראש. אולי אני קטנונית אבל אם אני אשכח משהו (ואני בטוח אשכח משהו) מה אני אמורה לעשות? להשתמש ביד השלישית כדי לוודא שהתינוק נשאר במקום ולא נופל מהשידה? אהמ...


3 תגובות:

חמוטל לורנס אמר/ה...

באוטו לא מתעסקים עם התינוק בכלל אם רוצים להגיע בשלום. אפשר לדבר, לשיר לזמזם, אבל אם רוצים לתת מוצץ שנפל וכד' - רק בעצירה.
אם את רוצה להיות בשליטה ולראות מה קורה איתו - יש מראה שאפשר לשים מול הכסא ואז זה משתקף. השתמשנו בדבר כזה בערך פעמיים... צריך לנשום עמוק ולקוות שהגברת שלך תהיה מאלה שנרדמות בנסיעה ולא מאלה שעושות פיתוח קול.

שידה זה דבר שמהר מאוד לא משתמשים בו בכלל להחתלה.
די מהר עוברים לחתל ולהלביש בכל מקום - על המיטה, על הספה (איילה התזזיתית מחותלת בעמידה בכלל... בגיל 9 חודשים).
המגירות זה נוח לאיחסון כי בהתחלה כל הבגדים קטנטנים ולא מסתדרים בארון.

Ayelet אמר/ה...

תודה דרלינג
ברור שעדיף לעצור כדי לראות מה קורה, אבל איכשהו נראה לי שלא תמיד עושים את זה...
בקשר לשידה - קודם כל בסוף הוצאתי את המעצור של המגירות (היה פשוט יותר ממה שחשבתי, בעיקר כי אילן עשה את זה) ושמרתי לשימוש בזמן רלוונטי יותר.
נראה לי שבבית אשתדל כן לחתל על השידה - ברור שאפשר על מיטה, או ריצפה, נניח (ספה אין לי...) אבל נראה לי נוח יותר על השידה, בייחוד לאור הגב הבעייתי שלי. מצד שני - ימים יגידו (ולא כל כך הרבה ימים, אם חושבים על זה...)

תודג!

אנונימי אמר/ה...

שידות זה דבר בעייתי. כשאור התחיל להתהפך בערך בגיל 3 חודשים אני התחלתי לפחד לחתל אותו על השידה.
ועם זאת בגיל חצי שנה חיתלתי אותו פעם אחרונה על השידה, אור היה על השידה, יד אחת שלי החזיקה אותו והיד השניה שלחה יד למגירה לשלוף חיתול/חולצה/מכנס (מה שלא יהיה אני כבר לא זוכרת) משהו שהיה באותו רגע חשוב מאוד לשלוף, והילד (יד על הבטן שלו זוכרת) הצליח בכל זאת ליפול מהשידה.
מפחיד.
אגב, כמו שחמוטל כבר ציינה, ברגע שהילד מתחיל להסתובב בבית, את במילא רצה אחריו ומחתלת אותו בכל מצב אפשרי, בישיבה, בזחילה, בריצה קלה ולפעמים בעמידה על הראש...
הדס

הוסף רשומת תגובה

פרטים עלי ועל הבלוג

התחלתי עם הבלוג כשרציתי לתעד רגשות ומחשבות בהריון. מהר מאוד בצורה טבעית נוספו שאר תחומי העניין שלי. חוץ מזה אני בת 42, חיה עם בעל, ילדה ו-3 חתולים במושב בשפלה. חובבת טלויזיה (רק סדרות טובות), פנטסיה ומד"ב, אוכל ועוד.

קוראים

מוסיקה I טלויזיה I ספרים I הורות I תובנות